Privredno društvo DIRECT GROUP RS DOO BEOGRAD, ulica Kneza Mihaila 33, 11102 Beograd, Srbija, matični broj: 21925152, PIB: 113783542, e-mail adresa: office@directgroup.rs (u daljem tekstu: PRODAVNICA) donosi
PRAVILNIK O REŠAVANJU REKLAMACIJA
Član 1.
Ovim Pravilnikom regulišemo postupak i način rešavanja reklamacija povodom prodaja koje se odvijaju na našoj elektronskoj prodavnici i to za:
– potrošače odnosno fizička lica koja imaju svojstvo potrošača u skladu sa Zakonom (u daljem tekstu: potrošač) i
– lica koja nemaju svojstvo potrošača, odnosno za pravnih lica i preduzetnike (u daljem tekstu: kupac).
Nesaobraznost i dokazivanje prijema robe
Član 2.
Mi smo po zakonu odgovorni za nesaobraznost robe koja se pojavi u roku od dve godine od dana kada primite kupljenu robu. Takođe, ukoliko nesaobraznost nastane u prvih šest meseci od kada primite robu, po slovu zakona se pretpostavlja da je ta nesaobraznost postojala u momentu kupovine, naravno osim ako je to u suprotnosti sa zdravim razumom, prirodom robe i prirodom nesaobraznosti. Što se polovne (korišćene) robe tiče, Prodavnica ne prodaje polovnu (korišćenu) robu. Kao dokaz o prijemu robe koristimo dokumentaciju pošte odnosno kurirskih službi.
Reklamacija potrošača
Član 3.
U slučaju da reklamaciju izjavljuje potrošač, primenjuju se sledeće odredbe, propisane članom 55 Zakona o zaštiti potrošača:
Reklamacija lica koje nemaju svojstvo potrošača
Član 4.
U slučaju da reklamaciju izjavljuje kupac (odnosno lice koje u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača nema svojstvo potrošača), primenjuju se sledeće odredbe:
Prava povodom reklamacije
Član 5.
To što niste u mogućnosti da nam dostavite ambalažu ne utiče na rešavanje po reklamaciji, niti može biti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
Neki proizvodi, koji po svojoj prirodi predstavljaju poklon, mogu imati posebno, specifično pakovanje koje je sastavni deo proizvoda. Takvo pakovanje ne predstavlja ambalažu, već sastavni deo robe. Za ostvarivanje prava potrošača potrebno je da specifično pakovanje koje je sastavni deo proizvoda bude neoštećeno. U suprotnom, ukupna vrednost robe/proizvoda biće umanjena time što je došlo do oštećenja pakovanja koje je sastavni deo proizvoda. Kako bi se izbeglo oštećenje samog proizvoda, proizvod čiji je pakovanje deo, potrebno je staviti u transportnu ambalažu prilikom svakog transporta takvog proizvoda.
Član 6.
Potrošač, odnosno kupac, nema pravo na reklamaciju ukoliko su izvršili ili pokušali popravku proizvoda bilo samostalno, bilo u servisu koji nije ovlašćen od strane Prodavnice. Preduslov ostvarivanja prava na reklamaciju je da potrošač/kupac reklamiraju proizvod takav kakav jeste, bez bilo kakvih izmena ili pokušaja izmena na proizvodu.
Član 7.
Mi smo posvećeni prodaji kvalitetnih proizvoda, ali postoji mogućnost da prodajemo proizvode sa nedostatkom i to samo ukoliko takav proizvod izdvojimo od drugih proizvoda, umanjimo mu cenu (u zavisnosti od vrste i obima nedostatka) i upozorimo sve na postojanje nedostatka. Prodavnica je dužna da na proizvodu sa nedostatkom istakne jasno i vidljivo obaveštenje o sniženoj ceni, o nedostatku proizvoda i o isključenju odgovornosti prodavca i trgovca za taj nedostatak. Navedeni proizvodi ne podležu mogućnosti reklamacije od strane potrošača/kupca.
Član 8.
Ako je reklamacija opravdana zbog nedostatka na proizvodu, potrošač, odnosno kupac, ima pravo na:
Član 9.
Reklamacije rešava naša Komisija odnosno Lice za rešavanje reklamacije koje imenuje direktor Prodavnice, a za procenu osnovanosti reklamacije možemo pitati i proizvođača i stručno lice (u nekim određenim slučajevima to može biti npr. Jugoinspekt d.o.o. Beograd, ul. Crnotravska br 3. Sektor za tekstil i kožu ili neki drugi odgovarajući sektor), a u nekim drugim određenim slučajevima to može biti drugo stručno lice koje poseduje odgovarajuću ekspertizu.
Stručno lice je u obavezi da Prodavnici vrati proizvod i da dostavi pisano obaveštenje o razlozima osnovanosti ili neosnovanosti reklamacije. Ukoliko vaša reklamacija nije osnovana, vraćamo Vam proizvod uz pisano obaveštenje o razlozima te neosnovanosti.
Član 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana donošenja odnosno od dana objavljivanja na internet stranicama Prodavnica. Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi prethodni pravilnik kojim je bila uređena oblast rešavanja reklamacija.
Obrazac za reklamaciju možete preuzeti klikom ovde.
U Beogradu, doneto dana: 23. 6. 2023. godine objavljeno dana: 1. 9. 2023. godine a stupa na snagu dana: 8. 9. 2023. godine
DIRECT GROUP RS DOO BEOGRAD
Direct Group RS d.o.o.
Beograd-Stari grad 11102
Šifra delatnosti: 47.91
Poreski broj: 113783542
Služba za kupce je dostupna svakog radnog dana u periodu od 8.00 do 16.00 časova.
Sve cene su iskazane u dinarima (RSD). PDV je uračunat u cenu.
Maksimalno koristimo sve svoje resurse da svi artikli u prodavnici budu prikazani sa ispravnim opisima, fotografijama i cenama.
Ipak, ne možemo garantovati da su sve navedene informacije i fotografije artikala u potpunosti ispravne.
© Sva prava zadržana | Svezadom.co.rs